Onze antwoorden op enkele veelgestelde vragen

Onze inbouwkasten

V:
Werken jullie met RAL kleuren?
A:
Nee, onze kleuren zijn eigen fabriekskleuren en hebben geen bijhorende RAL-waarde. Je kan wel altijd een van onze stalen gebruiken om langs te gaan bij de schilder en op basis daarvan een kleurcode te krijgen.
V:
Ik heb eigen handgrepen die ik graag zou gebruiken, kan dat?
A:
Natuurlijk! Wij zorgen dat jouw eigen grepen gemonteerd worden op onze kasten.
V:
Zijn er gaatjes voorzien om de indeling van de kast achteraf nog te wijzigen?
A:
Standaard zitten er voorgeboorde gaatjes om de 36 cm maar op vraag kan dit ook om de 3 cm. Zo kan je de kast achteraf opnieuw indelen mocht je dat willen.
V:
Waarom voor kasten van Kastu kiezen?
A:
Onze legplanken van 3 cm dik zorgen voor extra stevigheid, terwijl onze ruggen van 8 mm dik de kasten extra stabiliteit bezorgen. De scharnieren van onze kasten zijn standaard vertraagd, zo ervaar jij extra comfort bij het openen en sluiten van de deuren. Alles is uitgevoerd in hoogwaardig melamine dat kras en vlekbestendig is.
V:
Verandert de prijs als ik het kleur wijzig?
A:
Nee, alle kleuren hebben dezelfde prijs. Ook voor onze melamines in houtstructuur hanteren we dezelfde prijzenpolitiek. We maken het graag eenvoudig ;)

Het bestelproces

V:
Hoe kan ik mijn offerte wijzigen?
A:
Je kan ons opbellen, mailen of we komen indien nodig bij je langs voor extra advies. Dan bekijken we samen wat er aangepast of geoptimaliseerd moet worden. Vervolgens ontvang je binnen enkele dagen een aangepaste offerte.
V:
Hoe betaal ik mijn bestelde kast?
A:
Dit kan na plaatsing per overschrijving.
V:
Ik heb een offerte van Kastu ontvangen maar zou graag nog een en ander wijzigen? Zal dit een invloed hebben op de prijs?
A:
Normaal gezien niet. De offerte die we sturen benadert heel sterk de definitieve prijs. Als je de kast iets breder of hoger wil zal dit maar een kleine invloed hebben op je offerte.
V:
Ik ken helemaal niets van kasten. Kan ik eventueel ook advies krijgen van hoe ik de kamer best indeel en welk type kast ik waar plaats?
A:
Wij zorgen ook voor gratis advies, net zoals in de winkel. Dit kan perfect telefonisch en indien nodig komen we zelf bij je langs. Onze experts hebben jarenlange ervaring in interieur en kunnen je de nodige tips geven om jou de beste keuze te helpen maken.
V:
Zijn jullie kasten wel milieuvriendelijk?
A:
Onze kasten hebben het label 'Pannello Ecologico'. Dit wil zeggen dat er gegarandeerd enkel gerecycleerd hout gebruikt wordt om de emissies en ontbossing tegen te gaan.
V:
Moet ik een voorschot betalen?
A:
Er wordt telkens een voorschot van 15% van de prijs van de kasten gevraagd. Dit geldt als bevestiging van je bestelling.

Plaatsing

V:
Wat wordt er bedoeld met 'alles wordt afgewerkt'? Moet ik zelf nog iets doen?
A:
Nee, onze beste schrijnwerkers zullen de kasten plaatsen, alles inbouwen in de ruimte en afwerken met silicone. Het is dus wel degelijk waar: kasten klaar, vullen maar ;)
V:
Wat is jullie leveringstermijn?
A:
Onze kasten kunnen gewoonlijk binnen de 8 weken geplaatst worden. Afhankelijk van de drukte kan dit wat afwijken, maar we doen steeds ons uiterste best om dit te handhaven.
V:
Moet ik iets voorbereiden voor jullie komen plaatsen?
A:
Nee, wij organiseren alles. Indien er een verhuislift nodig is, dan huren wij deze ook. Je hoeft er enkel voor te zorgen dat de ruimte waar de kasten geplaatst moeten worden leeggemaakt is. Zo hebben we voldoende beweegruimte om ons materiaal binnen te brengen en jouw kast te plaatsen.
V:
Moet ik aanwezig zijn bij de plaatsing?
A:
Dit hoeft niet noodzakelijk. We maken op voorhand goede afspraken zodat we perfect weten waar wat moet komen en waar er precies op gelet moet worden.

Over Kastu

V:
Hebben jullie enkel kasten of ook andere meubels?
A:
We spitsen ons toe op alles wat met kasten te maken heeft, maar kunnen ook bureaus op maat, nachttafels, stapelbedden en zelfs kastbedden aanbieden. Zo kan je ook voor de totaalinrichting van een ruimte bij ons terecht.
V:
Wie is Kastu?
A:
Kastu is een team van jonge en dynamische mensen met een passie voor interieur. We willen inbouwkasten toegankelijk maken voor het grote publiek, zonder in te boeten op advies en afwerking. Onze medewerkers zijn stuk voor stuk specialisten in hun vak.
V:
Hebben jullie een showroom?
A:
Nee, en dat is heel bewust zo gekozen. Wij proberen alles zoveel mogelijk online te organiseren. Dit bespaart ons een hoop tijd en kosten waardoor we sneller en efficiënter offertes kunnen maken. De vaste kosten die een fysieke winkel met zich meebrengt, wordt afgetrokken van je offerte waardoor onze prijzen heel erg competitief zijn. Je kan onze meubels altijd eens in het echt zien na telefonische afspraak (regio Kortrijk). Omdat we zelf zo overtuigd zijn van de kwaliteit van onze kasten heeft ons ganse team ook Kastu kasten bij hen thuis.